NIEUW: Het Huuderspaspoort
Met de MyQii app verzamelt u veilig, makkelijk en snel alle gegevens die u nodig heeft om te kunnen reageren op een huurwoning bij Mozaïek Wonen. Deze gegevens gebruiken wij zodat we kunnen beoordelen of u in aanmerking komt voor uw voorkeurswoning.
Zo werkt het:
1. Verzamelen Geen gedoe meer met het verzamelen en opsturen van documenten. Maak direct uw MyQii aan met geverifieerde gegevens uit de overheidsbronnen. Snel en veilig!
2. Opslaan Controleer de gegevens in uw MyQii. Iets veranderd aan uw situatie? Voer eenvoudig en digitaal wijzigingen uit om uw MyQii up to date te houden.
3. Inzien Stel groepen samen om gegevens van verschillende personen aan elkaar te koppelen. Geef verschillende aanbieders inzagerecht in de groep die u bepaalt.
Bekijk het instructiefilmpje van WoningNet en MyQii:
Maakt u geen gebruik van MyQii? Dan hebben wij alles wat u nodig heeft op een rijtje gezet:
DigiD
Als u nog geen DigiD heeft dan is het van belang dat u dit nu gaat regelen. U heeft uw DigiD namelijk nodig als de woning aan u wordt toegewezen en u het huurcontract komt ondertekenen. Op de website https://www.digid.nl/ leest u hoe u dit moet doen.
Houd er rekening mee dat u pas na 3 werkdagen na de aanvraag van uw DigiD, een brief van het Ministerie ontvangt met daarin een code om uw DigiD te activeren. Het is dus van belang dat u uw DigiD zo spoedig mogelijk aanvraagt en activeert.
Klik hier voor meer informatie hoe u de DigiD code aanvraagt. En ook voor een eventuele code van het UWV.
Documenten
Als u een woning is aangeboden dan hebben wij de volgende documenten nodig:
- Meest recente inkomensverklaring (IBRI-formulier), aan te vragen bij de Belastingdienst of belastingtelefoon (0800-0543);
- De meest recente jaaropgave(n) van alle leden van het huishouden;
- De drie meest recente loonspecificaties of uitkeringsspecificaties van alle leden van het huishouden;
- Bent u ondernemer? Laat u dan dit formulier invullen door uw boekhouder.
- Kopie legitimatiebewijs (voor- en achterzijde) van alle leden van het huishouden;
- Verhuurdersverklaring. Indien u op dit moment geen woning huurt, maar dat wel in de afgelopen 5 jaar heeft gedaan, dan moet u een verklaring van de laatste verhuurder meenemen. Als u een koopwoning heeft dan moet u een hypotheekverklaring overleggen.
- Uitgebreid historisch uittreksel bevolkingsregister met de gegevens van alle gezinsleden gedurende de afgelopen 10 jaar (alleen van toepassing als u niet in Gouda ingeschreven staat).
- Als er sprake is van echtscheiding of beëindiging van samenwoning dient u in het bezit te zijn van het eindvonnis van de rechter. Indien er minderjarige kinderen betrokken zijn dient er ook een ouderschapsplan/gerechtelijk vonnis te worden overlegd waarin wordt aangetoond in welke mate de zorg voor de kinderen (mede) is toegewezen aan de aanvrager.
- Als u de woning accepteert, vul dan het acceptatieformulier in met handtekening.