Verdachte e-mail uit naam van WoningNet ontvangen of slachtoffer van phishing?

6-7-2021

Hackers misbruiken de naam van veel organisaties om phishing e-mails te versturen.

Hackers misbruiken de naam van veel organisaties om phishing e-mails te versturen. Zo kan het ook voorkomen dat je een phishing-e-mail of phishing-sms uit naam van WoningNet ontvangt. Super vervelend natuurlijk. Daarom heeft WoningNet een video gemaakt om je alles te vertellen over hoe je phishing herkent EN wat je kunt doen als je zo’n bericht ontvangt. Zo blijven we allemaal veilig online.

Tips 1. Heb je een verdachte e-mail herkend als phishing maar nog niet geklikt? Blokkeer dan de afzender en gooi de e-mail weg.
2. Heb je per ongeluk toch al geklikt en mogelijk je bankgegevens achtergelaten? Neem dan nu direct contact op met je bank om te zorgen dat je account veilig blijft. Doe daarna aangifte bij de politie en volg de stappen op fraudehelpdesk.nl. Ook kan je een melding van de phishing-e-mail doen in het speciale phishing formulier op woningnet.nl.
3. Bezorgd over de status van je inschrijving? Controleer de status van jouw inschrijving door in te loggen op www.woningnet.nl. Nog vragen? Bel ons Woonservicepunt 0182 69 29 69. https://www.woningnet.nl/phishing