Blog van Ron de Haas: Geisers in huis, weg ermee!

​Regelmatig lezen we in de krant dat mensen overleden zijn aan koolmonoxidevergiftiging. Dat zijn trieste berichten. Vaak is een kapotte keukengeiser de oorzaak. Mozaïek Wonen is jaren geleden al met de huurders in gesprek gegaan om geisers te vervangen door een (keuken)boiler. Veel huurders hebben hier toen aan meegewerkt.


Vorig jaar constateerden we dat in nog ruim 150 huurwoningen een geiser aanwezig was. Nogmaals hebben we een intensieve actie uitgevoerd. Huurders kregen een aanbod om kosteloos of met een kleine huurverhoging deze open verbrandingstoestellen te laten verwijderen. Daarvoor in de plaats is de warmwaterleiding van de keukenkraan aangesloten op de combi-ketel van de CV-installatie. Als er een collectieve CV-installatie aanwezig was, werd er een elektrische boiler geplaatst. Of er kwam een nieuwe CV-installatie.


Inmiddels is deze omvangrijke operatie afgerond en zijn uit vrijwel al onze woningen de geisers verdwenen. Ik ben erg blij met dit resultaat. Dit voorkomt het risico op tragische ongelukken.


Ron de Haas

directeur-bestuurder Mozaïek Wonen

@ Wilt u op deze column reageren?
Stuur dan een e-mail naar ingesprek@mozaiekwonen.nl