Open Huis nieuwbouw Walvisstraat

De nieuwbouw van de 14 sociale huurappartementen en het ontmoetingscentrum Gouda West aan de Walvisstraat in Gouda is bijna gereed. Op zaterdag 1 oktober 2016 houdt woningcorporatie Mozaïek Wonen daarom Open Huis van 15.00 uur tot 17.00 uur. Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om binnen een kijkje te komen nemen.

Het nieuwbouwplan in het centrum van de wijk Korte Akkeren in Gouda, is een ontwikkeling van Vink Ontwikkeling B.V. en bestaat uit 12 eengezinswoningen, 18 appartementen en een ontmoetingscentrum. Het ontmoetingscentrum en 14 van de 18 appartementen zijn eigendom van Mozaïek Wonen. De appartementen gaat Mozaïek Wonen verhuren als sociale huurwoningen. Inmiddels zijn elf appartementen toegewezen en voor de laatst drie zijn we in gesprek met kandidaat huurders. De koopwoningen zijn inmiddels door Vink verkocht. De planning is dat de nieuwbouw gereed is in
november 2016.

Kwadraad, gaat na opening in het ontmoetingscentrum met en voor de bewoners van Gouda West (Nieuwe Park, Korte Akkeren, Centrum en Westergouwe) diverse activiteiten organiseren samen met het Sociaal Team (Jeugd) en andere organisaties. Tijdens het Open Huis laten zij een aantal van die activiteiten zien.

Mozaïek Wonen is samen met de gemeente Gouda en Woonpartners Midden-Holland al geruime
tijd actief in de wijk Korte Akkeren. In het kader van de Wijkontwikkeling Korte Akkeren zijn al
verschillende projecten afgerond. Zoals het gezondheidscentrum in de voormalige Sacramentskerk, de woningen aan Westerkade, Snoystraat en de Erasmusstraat. De nieuwbouw aan de Walvisstraat is een mooie aanvulling op deze projecten.