De gemeente
Vanaf 1 januari 2024 beschikt iedere gemeente over een meldpunt waar huurders, woningzoekenden en omwonenden terecht kunnen met klachten over ongewenst gedrag van verhuurders of verhuurbemiddelaars. Het is belangrijk dat huurders op deze manier hulp kunnen krijgen bij een klacht. Meer informatie vindt u onderaan deze pagina.
De Klachtencommissie
De Klachtencommissie behandelt klachten over het handelen en nalaten van (medewerkers van) Mozaïek Wonen. Voordat u uw klacht kunt laten behandelen door de Klachtencommissie, moet Mozaïek Wonen eerst zelf de gelegenheid hebben om de klacht op te lossen. Dit doet u via het bovenstaande formulier ‘Ik ben niet tevreden’. Meer informatie over de klachtencommissie vindt u hier.
De Huurcommissie
Klachten over de hoogte van de huurprijs, de jaarlijkse huurverhoging en de servicekosten kunnen behandeld worden door de Huurcommissie. Ook als Mozaïek een gebrek aan uw woning niet tijdig (binnen zes weken) oplost, kunt u terecht bij de huurcommissie. Meer informatie vindt u op de website van de huurcommissie.